ABOUT

My photo
Oslo, Norway
Studying Lighting Design at Buskerud University College in Norway. This is my personal inspiration blog - but feel free to look around.

TERTIAL

Et av dagens motiv er arbeidslampen fra IKEA. For under hundrelappen får man en fin dose industri på arbeidspulten. Måtte i tillegg ha med en skitten iPad. Det blir litt fremgang i prosjekt;speilrefleks. For å få litt fortgang i det hele og for å forstå alt med blenderåpning og f-stopp setter jeg kameraet på automatisk så det får stille inn, da kan jeg se på displayet hva som skjer og hva kameraet "anbefaler", så finjusterer jeg på manuelt før jeg tar bildet. .

At jeg tar bilder i raw og ikke jpeg gjør at jeg har flere muligheter for etterbehandling uten å endre bildekvaliteten hvis man skulle ha vært litt uheldig og ikke fått til perfekt eksponering (noe jeg finner ganske vanskelig i denne nybegynner-prosessen).



No comments:

Post a Comment