ABOUT

My photo
Oslo, Norway
Studying Lighting Design at Buskerud University College in Norway. This is my personal inspiration blog - but feel free to look around.

YAGO HORTAL

Yago Hortal har akkurat den kunsten jeg kan tenke meg å henge opp i stua mi, eller live opp badet mitt med. Det er sprekt og fargerikt. Må trekke på smilebåndet når jeg ser kunsten hans, det er så mye liv i hvert enkelt maleri! Frem til i dag har han ikke hatt noen utstillinger i Norge, men skal prøve å få det med meg om jeg en dag er i nærheten av en utstilling. Dette må være fantastisk å se i virkeligheten.

Det er mulig å kjøpe noen av hans malerier på De Buck Gallery i New York, men det står ikke noe pris så regner med det ikke er studentpriser det er snakk om.  
 



"Q: Could you please describe your way of painting?

A: I always move between an intuitive, visceral type of painting and a more rational painting. I try to have them complement each other. I look for a balance between chaos and order, something like a combination between a chess game and a boxing match. I like to discover new things in each painting and keep the interest alive"

1 comment: